Óda a szárnyas kecskerágóhoz
Avagy, a levél az új virág!

Egy éve lett (fél)kész a kertünk, és én azóta szeretnék írni róla, de az az igazság, hogy belefogtam egy másik projektbe - egy krimibe - ami hosszú ideig minden betűt kiszívott belőlem.

A kert-projekt leírása pedig - a magaságyásokkal, elrendezési dilemmákkal, kisnövénymeghatározók magolásával, és persze a számtalan gödör kiásásával... - többet érdemel holmi képaláírásoknál, így arra még készülök. Most a kertem egyik ékességéről szeretnék írni, ami bár nem ilyenkor a legszebb, de ilyenkor érdemes elültetni. Egy növényről, ami nem hiányozhatna senki kertjéből!

- Ha én növény lennék, szárnyas kecskerágó lennék! - mesélem büszkén a nálam vendégeskedő barátnőmnek, és egy kis zöld bokorra mutatok, a lábam előtt.

- Biztos? - fintorog a jellegtelen növénykére, aztán szánakozva felém tekint. - Tudom, hogy a GYES nem éppen az önbizalom növekedéséről szól, de azért mégsem szabadna magadat így leírni... - kezdi. - Én például liliomfa lennék. Azt hiszem... neked is valami ilyesmiben kéne gondolkodnod.

- Viccelsz? - vigyorgok rá. - Ez egy kimondottan öntelt kijelentés volt! -  magyarázom, aztán megbeszélünk egy másik, őszi találkozót.

Egy hónappal később ugyanott állunk. Barátném megbabonázva figyeli a lábánál heverő bokrot.

- De a liliomfa is gyönyörű - mondom neki kedvesen. Ő rámmosolyog. Tekintetéből árad a baráti szeretet és az irigység.

img_20180424_145251.jpg

A szárnyas kecskerágót (Euonymus alatus) egy igénytelen, napfényt kedvelő, olcsó, lombhullató növénykének ismertem meg. Egy kertészetben találtam belőle vagy hatot, meg is vettem mindet. Ha nem ősszel vesszük, nagyon kell figyelni, hogy megtaláljuk. Én november környékén találomra levagdostam a hosszabban kinyúló ágakat, minden metszési ismeret nélkül, és úgy tűnik, még ezt is jól viselte. Szóval bírja a strapát.

Tavasszal és nyáron semmi extra nincs benne, egy helyes kis zöld bokor:

img_20180424_145744.jpg

img_20180424_145345.jpg

img_20180424_145503.jpg

De ha elég fényt - a megfigyeléseim alapján főleg délelőtti fényt - kap, ősszel kész orgia:

img_20180424_103241.jpg

img_20180424_145014.jpg

img_20180424_103653.jpg

img_20180424_102935.jpg

img_20180424_103442.jpg

Télre ledobja az összes levelét, így remek alap a karácsonyi égősornak :) .

A bejegyzés trackback címe:

https://teakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr7713858956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása