A nagyi kincsei új köntösben
Csipkét a falra

Ma tökfőzelék volt az ebéd.  Nem mondanám, hogy ez a család kedvence, de én azért időről időre elkészítem. Nem, nem a tök miatt, a kapor a lényeg.

A Nagymamám kertje tele volt kaporral. Gyerekkoromban nyaranta egy-egy hetet nála töltöttem. Délelőttönként, amíg ő bent főzött a konyhában, én a tornácon készítettem neki tortát sárból és kaporból. Mikor kész volt, lecsipkedtem néhány virág fejét, hogy azzal díszítsem. Mire letelt a hét, lefejezett zöld növényszárak meredeztek mindenütt a ketben, és a kezdetben gyönyörű színekben pompázó virágokról már csak a verandán sorakozó színes tortacsodák tanúskodtak.

Rég nem sütök sárból süteményt, a Nagyi is közel tíz éve meghalt már, de amíg a friss kaprot felvágom, újra abban a kis kertben vagyok, látom az aggódó tátikákat és kavicsvirágokat, hallom a rádióból szóló magyar nótát, az edény peremének ütköző fakanál biztonságot árasztó hangját.

A sok szép emlék mellé az ember sok olyan holmit is kap a nagyszüleitől, amikhez ugyan kellemes élmények kötődnek, azonban ritkán passzolnak a mai lakberendezési stílusba. Így voltam én a kis csipke terítőkkel, amiket fizikai fájdalom lett volna kitenni, sorban a polcra, megfejelve az élményt gondosan a közepükre helyezett porcelán figurákkal. Egy kávézóban aztán megláttam ezeket a kis terítőket bekeretezve a falon, és így fantasztikusan mutattak!

img_20161102_222446.jpg

Csak egy képkeret (én Ikeás Nyttja - mostanában Fiskbo - keretet használtam; 695 Ft), egy színes papír vagy gyapjúfilc lap (hobby boltokban lehet kapni; max 200 Ft egy darab) és persze a kis terítő (nagyi szekrényének mélye; megfizethetetlen :) ) kell hozzá.

1478088567227.jpg

A variációs lehetőségek száma a végtelenhez közelít, ha pedig megununk egy-egy színkombinációt, egy hátlap cserével könnyen változtathatunk. Ennek ellenére az én kedvencem a fekete keret-fekete hátlap lett, de azért próbálkoztam sok színösszeállítással, és szerintem még fogok is, mert még nem találtam igazán ütős színű hátlapokat. Én a fürdőszobába tettem ki őket, mert igazán itt van szükség a szobákra jellemző melegség minden morzsájára.

img_20161102_221719.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://teakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr211923843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása